Κρήτη

Κρήτη

neděle 31. května 2015

Rozhodování a počáteční papírování

Prvotní myšlenka, že vůbec vyrazím někam na Erasmus přišla někdy v lednu po zkouškách. Deadline pro odevzdání přihlášek byl na konci února a já začala přemýšlet, co vše by to obnášelo za změny v mém životě. Vždycky jsem si říkala, že na Erasmus nikdy nepojedu, protože mám práci, mám dobrý nájem a mám zodpovědnost za svoje potkany, které nemůžu jen tak opustit. Prostě až moc závazků, o kterých jsem si nepřipouštěla, že bych je mohla opustit. Ale časem mi došlo, že práce i byt se dají najít nové a není to překážka. Naopak získám spoustu zkušeností, rozhodně i těch špatných :), vystoupím ze své komfortní zóny a zkusím se hecnout a dočasně zahodit ty životní jistoty, kterých se tak držím.

Následoval výběr školy, což nebylo s mojí nerozhodností vůbec jednoduché. :D Severské země, o které je velký zájem, jsem automaticky vyškrtla. Ne že bych neměla dobrý studijní průměr, abych se tam dostala, ale tu zimu bych tam nepřežila. :D Ze studijního hlediska se mi velmi líbila Belgie, Anglie a případně i Francie. Bohužel tam ty ceny jsou obvykle trochu vyšší a i se stipendiem bych tam nemusela úplně moc vycházet. Příslibem krásného počasí a tepla mě nejvíce zaujalo Španělsko a Kréta. Na univerzitu TEI byl počet přijímaných studentů největší ze všech nabízených škol (10 studentů), a protože se našli další blázni, co pojedou se mnou, tak bylo rozhodnuto. :)

Před podáním přihlášku nastaly drobné byrokratické problémy, protože nám bylo řečeno, že potřebujeme potvrzení o absolvování angličtiny na FEKTu. Čekala jsem přes čtyři hodiny (s horečkou a chřipkou) na paní vedoucí oddělení, protože nikdo jiný to podepsat nemohl, která nedorazila. Takže jsem bez údajně potřebného papíru vyrazila na FIT, kde jsem přesně za pět minut 12 odevzdala přihlášku v poslední možný den. Ten papír samozřejmě potřeba nebyl a jen to měli špatně domluvené fakulty mezi sebou...

Po podání přihlášky mi došel e-mail o tom, že nemusím chodit na výběrové řízení a že jsem automaticky přijata. Další týden, po výběrovém řízení s ostatnímí studenty, došel další e-mail, který schválil místo pobytu - Krétu. Stačilo už jen potvrdit zájem a můj osud byl zpečetěn. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat